Δύο πρωτιές για την ομάδα Tyφoon MotoRacing του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στην Ισπανία

H φοιτητική ομάδα του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Tyφoon MotoRacing απέσπασε μία ακόμη σπουδαία παγκόσμια διάκριση κατακτώντας τη δεύτερη θέση στη συνολική κατάταξη στον διεθνή διαγωνισμό Motostudent VI , που διεξήχθη από 15 έως 18 Ιουλίου 2021, στην πίστα Motorland-Aragon της Ισπανίας.

Στον διαγωνισμό συμμετείχαν συνολικά 37 πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο και η Tyφοοn MotoRacing του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με 680,7 μόρια άφησε πίσω της ομάδες με μακρά παράδοση στο θεσμό από Πολυτεχνικές Σχολές της Ιταλίας, της Ισπανία, της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου. Από την Ελλάδα συμμετείχε και η φοιτητική ομάδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κατακτώντας την όγδοη θέση στη συνολική κατάταξη.

Η ομάδα σχεδίασε, μελέτησε και κατασκεύασε από την αρχή τη νέα μοτοσυκλέτα “Κέρβερος” – “Cerberus”, (ένα όνομα εμπνευσμένο από την αρχαιοελληνική μυθολογία σύμφωνα με την οποία το μυθολογικό πλάσμα ήταν παιδί του τιτάνα Τυφώνα), εφαρμόζοντας πληθώρα καινοτόμων ιδεών. Συγκεκριμένα, ο σκελετός της μοτοσυκλέτας είναι ένα υβριδικό, σωληνωτό χωροδικτύωμα, το οποίο αποτελείται από σωλήνες ανθρακονήματος που συνδέονται μεταξύ τους με μεταλλικούς συνδέσμους από ατσάλι και αλουμίνιο. Η καινοτόμος αυτή μέθοδος εφαρμόζεται για πρώτη φορά και για την υλοποίησή της αφιερώθηκαν αμέτρητες ώρες μελέτης και δοκιμών. Επιπλέον, μία ακόμη καινοτόμος εφαρμογή αφορά την ενίσχυση της παθητικής ασφάλειας του οδηγού μοτοσυκλέτας. Ο μεγάλος αριθμός δυστυχημάτων λόγω απουσίας κράνους ώθησε την ομάδα να αναπτύξει ένα ηλεκτρονικό σύστημα που δεν θα επιτρέπει τη μοτοσυκλέτα να ξεκινήσει αν δεν φοράει ο οδηγός το κράνος του, παροτρύνοντας με αυτόν τον τρόπο περισσότερους αναβάτες να χρησιμοποιούν το σημαντικό αυτό εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας. Το ψαλίδι μελετήθηκε και κατασκευάστηκε από φύλλα και μασίφ κομμάτια αλουμινίου, ενώ το σύστημα ανάρτησης αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι με self-made μπότες μπροστά και μονό αμορτισέρ με σύστημα μοχλισμού πίσω. Ο σχεδιασμός των αεροδυναμικών βασίστηκε σε ρευστομηχανικές αναλύσεις και η κατασκευή τους έγινε από ανθρακονήματα ενώ επίσης αντίστοιχες αναλύσεις πραγματοποιήθηκαν για το σχεδιασμό της 3D-printed εισαγωγής και της εξάτμισης τιτανίου.

Η φοιτητική ομάδα ιδρύθηκε το 2014 με επιστημονικά υπεύθυνο τον αναπληρωτή καθηγητή του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών κ. Δημήτρη Γιαγκόπουλο και έκτοτε, σε κάθε συμμετοχή της σε διεθνείς διαγωνισμούς, αποσπά σημαντικές διακρίσεις.


09/30/2019

Σάρωσε τα βραβεία και τις πρωτιές η ομάδα φοιτητών του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας Tyφoon MotoRacing που εκπροσωπεί την Ελλάδα στο διεθνή διαγωνισμό MotoStudent V στην πίστα της Αραγονίας στην Ισπανία. Συναγωνιζόμενη με ομάδες μεγάλων πανεπιστημίων από όλο τον κόσμο, η Tyφοον κέρδισε δύο από τα τέσσερα έπαθλα του διαγωνισμού για την κατηγορία Petrol. Πιο συγκεκριμένα στο MS1 κέρδισε το βραβείο «Best Design (καλύτερος σχεδιασμός)» και το βραβείο «Best Technological Innovation (Καλύτερη Καινοτομία)». Ωστόσο, η ομάδα μας διακρίθηκε και στα αγωνίσματα του MS2 κατακτώντας την πρώτη θέση στο acceleration και στο mechanical test. Στο maximum speed η ομάδα μας κατέκτησε την 5η θέση, στο brake test την 6η, την 11η θέση στο gymkhana, ενώ στο pole position την 15η λόγω προβλήματος στην τροφοδοσία καυσίμου και στον τελικό αγώνα την 12η θέση. Έτσι, από τον συμψηφισμό των βαθμολογιών των κεφαλαίων του MS1 και όλων των αγωνισμάτων του MS2, η ομάδα μας κατατάσσεται στην 7η θέση στην γενική κατάταξη της κατηγορίας Petrol με μόλις 16 βαθμούς διαφορά από την ομάδα στην 3η θέση, γεγονός που τονίζει το μέγεθος του ανταγωνισμού μεταξύ των ομάδων.